ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Soud (senát) :
tříčlenný senát NSS
Soudce zpravodaj :
KANIOVÁ Lenka
Označení věci v celku :
1 Afs 139/2006-108
Označení věci v celku :
Ej 76/2009
Sb NSS publikováno :
Ne
ECLI :
ECLI:CZ:NSS:2009:1.Afs.139.2006.108
Právní věta :
ano
| senát |
rejstřík |
poř.č. |
rok |
č.listu |
|
Ej |
76 |
2009 |
|
| 1 |
Afs |
139 |
2006 |
108 |
ZÁKLADNÍ ÚDAJE -> související řízení (nekasační agenda)
| Název soudu / subjektu |
Sp. zn./čj. řízení/podání |
Datum zahájení řízení |
|
/- |
|
ČASOVÉ ÚDAJE
Datum zahájení řízení :
11.12.2006
Datum skončení řízení :
28.03.2007
Datum vydání rozhodnutí :
04.02.2009
Datum vypravení rozhodnutí :
24.02.2009
Datum zpřístupnění :
27.08.2026 00:42:46
PODROBNOSTI O DOKUMENTU A ŘÍZENÍ
Druh dokumentu :
Rozsudek
Typ řízení :
žaloba proti rozhodnutí
Stav řízení :
Skončeno
Rozhodnutí ve vztahu k řízení :
rozhodnutí, kterým se řízení končí
Výrok rozhodnutí NSS :
zrušeno a vráceno
ÚČASTNÍK ŘÍZENÍ A ZÁSTUPCE
Zástupce :
Grecká Iveta JUDr. hlavní subjekt: xxx
Typ zástupce :
právní zástupce
| Účastník řízení |
Typ účastníka |
| xxx |
navrhovatel |
| Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu |
odpůrce |
| xxx |
žalobce/navrhovatel 1.st |
| Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu |
žalovaný/odpůrce 1.st |
PRÁVNÍ PŘEDPISY
Oblast úpravy :
Daně - daň z příjmů
Vyhledávání dle hesel :
Listina - základní lidská práva a svobody
Vyhledávání dle hesel :
Daň z příjmů
Vyhledávání dle hesel :
Osvobození od daně (§ 4)
Vyhledávání dle hesel :
Okamžik počátku běhu prekluzivní lhůty
Aplikováno právo EU :
Ne
| čl. |
§ |
odst. |
písm. |
předpis |
číslo |
rok |
|
4 |
1 |
a) |
zákona |
586 |
1992 |
|
47 |
1 |
|
zákona |
337 |
1992 |
PREJUDIKATURA
| Prejudikatura označení věci v celku |
senát |
rejstřík |
poř.č. |
rok |
č.listu |
Identifikace ve sbírkách |
sešit |
judikát |
rok |
Název orgánu |
Povaha |
Druh |
| Nález Ústavního soudu ze dne 2. 12. 2008, sp. zn. I. ÚS 1611/07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Procesní |
Souladná |
ROZŠÍŘENÝ SENÁT NSS
| Evidenční značka RS |
Sp. zn./čj. předkládací rozhodnutí NSS |
Sp. Zn./čj. napadená rozhodnutí NSS |
Anotace |
Datum předložení RS |
Datum rozhodnutí RS |
Rozhodnuto |
| RS 18/2009 |
5 Afs 15/2009-105 |
1 Afs 139/2006-108 |
Výklad § 47 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění účinném do 31. 12. 2009, učiněný v nálezu Ústavního soudu ze dne 2. 12. 2008, sp. zn. I. ÚS 1611/07, se uplatní ve všech případech daní, u nichž je dána povinnost podat daňové přiznání nebo hlášení a kde je toto ustanovení používáno. |
16.06.2009 |
12.01.2011 |
rozšířený senát: vrácení |
NAPADENÉ SPRÁVNÍ ROZHODNUTÍ
| Název správního orgánu |
Sp. zn./čj. rozhodnutí správního orgánu |
Datum napadeného rozhodnutí |
| Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu |
FŘ-4552/11/04 |
03.01.2005 |
NAPADENO KASAČNÍ STÍŽNOSTÍ
| Krajský soud |
Označení rozhodnutí KS v celku |
senát |
rejstřík |
poř.č. |
rok |
č.listu |
Datum rozhodnutí krajského soudu |
Rozhodnuto NSS |
| Městský soud v Praze |
6 Ca 54/2005-46 |
6 |
Ca |
54 |
2005 |
46 |
21.09.2006 |
zamítnuto |
PŘEDBĚŽNÁ OTÁZKA K SDEU
| Sp. zn./čj. předkládacího rozhodnutí NSS |
Datum předkládacího rozhodnutí NSS |
Podána PO |
|
|
ne |
HLEDÁNÍ V TEXTU
Hledat číslo paragrafu :
4 47 47 47 6 9 4 23 47 47 110 110
ZOBRAZOVÁNÍ
Číslo jednací :
1 Afs 139/2006- 108
Spisová značka :
1 Afs 139/2006
Napadeno :
RS 18/2009 (5 Afs 15/2009)
Vztah k předpisům :
k § 4 odst. 1 písm. a) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění účinném pro zdaňovací období roku 2000
k § 47 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků
Právní věta (text) :
I. Při výkladu § 4 odst. 1 písm. a) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění účinném do 31. 12. 2000, je nutno reflektovat účel daně a specifika transformačního procesu a usilovat o to, aby formalistická interpretace podmínek pro osvobození od daně nevedla k zásahu do základních ústavně garantovaných práv daňového subjektu. Účelem daného ustanovení o osvobození od daně nebylo vyjmout z osvobození převody bytů osob, které je dlouhodobě po právu užívaly.; II. Ustanovení § 47 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, je nutno v souladu s právním názorem judikovaným Ústavním soudem vyložit tak, že k daňové prekluzi dochází po uplynutí tří let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost, nikoliv od konce roku, v němž vznikla povinnost podat daňové přiznání.
Právní věta :
Ano
Datum :
04.02.2009
Účastníci řízení :
Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu, xxx
Citace :
rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 4. 2. 2009, čj. 1 Afs 139/2006-108